effektiv dag, igen!

heeejheeejhallaaa!
Idag har varit en minst lika effektiv dag som igar.. Jag hade som sagt tankt tacka ja till den dar lagenheten i parallel men sa blev det icke, hittade en ny annons och akte pa lagenhetsvisning kl 10 pa kvallen. Betalade forsta hyran samma kvall och fick nyckeln!! sa lunchtid idag var det abra att ta taxi fran hostelet och packa upp i mitt egna rum!!
bor med en tjej fran kine och tva tjejer fran spanien. kinesen gillar jag mest!! den ena spanjoren ar ganska fashion, men jag gillar henne med. Hon jobbar pa ett art gallery. Kinesen pluggar. den sista spanjoren vette fan vad hon gor, hon gar runt mest och dricker kaffe pa gatan dar vi bor. Juste, lagenheten ligger annu mer centralt an innan, och i ett "battre omrade", dessutom har jag eget rum sa det blev ju dyrare an forsta boendet, men det har kanns mycket battre! Det ar gangavstand till jobbet och till La Rambla (typ drottninggatan i sthlm).. sa pa det viset ar det bra. Dessutom ar det ett omrade med mest riktiga spanjorer, eller for att vara exakt, catalaner. Sa det blir inte mycket engelska har inte!
IDag tex sa pratade jag med en argentinsk man som jag fragade om vagbeskrivning i typ en halvtimme. Han foljde med mig dit jag skulle och det visade sig att vi bodde ratt nara. Han kunde inte ett ord engelska men vi konverserade anda!! sa forhoppningsvis kommer man beharska spraket bra om kanske nagra manader.

Sitter pa ett bibliotek nu, fixade kortet nyss. har inget internet i lagenheten, lite trakigt... shit, kanner att det har inlagget ar javligt trakigt det med......
aja, idag har jag fixat NIE nr , arbetstillstand, bankkonto och bibliotekskort. Ikvall ska jag till baren och snacka lite mer med dom som jobbar dar. Imorgon ar min riktiga forsta arbetsdag. Haha sjukt var iofs att typ fyra tjejer i min grupp pa jobbet ocksa ar fran sollentuna, helenelundstjejer. Det var konstigt. En av dom kande igen mitt namn for hon var kompis med Bellas storesyrra Louise...

Aja den har bloggen blir nog mer som en dagbok for mig sjalv, men det ar bra. Kanner att man blir lite inlast med alla intryck som man inet kan dela med sig med nan. For oj vad mycket man upplever en dag i barca!!!

kort om barca:
folk ar valdigt, valdigt VALDIGT hjalpsamma.
Ingen kan prata engelska.
Saker blir snodda overallt
Det finns sjukt manga prostituerade som itne ar diskreta alls
Att snacka om att kopa hash och maja ar typ som att snacka om kottbullar i sverige
Folk lever verkligen efter "manana manana"... ingen stress, chilla ta det lugnt sa loser sig allt

ah nu har jag natt toppen av ordbajsandet sa det ar dags att lagga av!
HEJSELISVEJS!


Kommentarer
Postat av: zerya

hej,

jag har pecis last din blogg och tycker att det ar jattekul att du skriver. fortsatt sa!

du kommer att fa det sa kul i barca. det ar den basta staden i hela europa tycker jag =) har ocksa planer pa att flytta dit nagon dag.

hosten har kommit till London nu...lite trist men nu ar ju du i barca sa jag kan komma och sola hos dig =)



lycka till imorrn

kram kram

2008-09-09 @ 17:37:57
Postat av: Jesus

Kineser, prostituerade och weed. Bokar flyget dirr!

2008-09-10 @ 00:38:15
Postat av: Eva

jag byter sängkläder oftare än vad du uppdaterar yar!

2008-09-13 @ 11:05:12
Postat av: Agnes

fattar fortfarade inte att du är där nere...tänk om du hittar på allt typ. fan vad najs du verkar ha det, blir ganska avis. ha d bäst yaris!

2008-09-15 @ 20:41:52
Postat av: Gustav

kommer ner v44 och hälsar på! talk to me in facebook!

många kramar

2008-09-22 @ 23:22:01
Postat av: Ludvig K

tja yar, verkar soft i barcelona. härlig blogg

2008-09-28 @ 21:44:34
Postat av: märta

FET BLOGG!!

ska direkt lägga till den i "Favoriter".

Alla är fashion i kina.

2008-09-30 @ 18:45:26
Postat av: carina

du är inte särskilt effektiv när det gäller bloggen...

2008-09-30 @ 22:42:51
Postat av: nathalie

hahaha "hon går mest runt och driker kaffe däri bor" ojoj häligt yar!

2008-10-01 @ 21:45:54
URL: http://sthlmchc.blogg.se/
Postat av: Malmen

Kurdkrabat, märks att du hittat din plats i livet. Lätt att jag svänger förbi!

2008-10-04 @ 14:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0